درباره شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

5.0/5
فهرست مطالب
درباره شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)
  • مزایا و امتیازات شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

_ امکان خرید در طیف وسیعی از قیمت ها در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

_ تعریف کاربری باغ ویلا یا باغ مسکونی در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

_ بافت سنتی و روستایی و مناطق گردشگری در اطراف شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

_ از آب و هوای پاک و تمیز کوهپایه ای شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) خود را محروم نکنید

_ چیزی بنام ترافیک، آلودگی صوتی و هوا در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) وجود ندارد

_ موقعیت جغرافیایی شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

  • معایب شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

_ احداث پروژه های مسکن مهر

_ پروژه نیمه کاره رها شده ناجا (اکباتان) در ورودی شهر

_ بهتر است وسیله نقلیه شخصی داشته باشید

_ نقشه و طراحی زیبا، اما سرعت کم در ساخت و ساز

  • شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)، شهری که دوستش دارم

سخنی با شما

در این نوشته سعی میکنم برای کسانی که با شهر جدید مهستان (یا همان شهر جدید هشتگرد سابق) آشنایی کافی ندارند و اطلاعاتی جزئی در مورد شهر جدید مهستان دارند، یا اینکه به طور کلی هیچ آگاهی خاصی از این شهر ندارند، درباره شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) توضیح دهم و آنچه خودم از نزدیک در طول مدتی که در این شهر بوده ام، زندگی، احساس و لمس کرده ام را خدمت شما عزیزان بیان کنم.

این مطلب توسط اینجانت محمد محمدزاده به عنوان مدیر دفتر املاک آسایش، جمع آوری و تهیه شده است که امیدوارم تا قسمتی بتوانم در حد تجربیات خودم و آنچه تا به امروز درباره شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) شناخت داشته ام به شما عزیزان کمک کنم و توانسته باشم مفید واقع شوم.

البته همان طور که عرض کردم قسمت هایی از این مطالب اطلاعات، نظر و تجربیات شخصی خودم می باشد و دلیل بر درست یا غلط بودن قطعی آنها نیست و هر شخصی میتواند تجربه متفاوتی درباره شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) به صورت کلی داشته باشد. پس اگر اشخاص دیگری به شما اطلاعات و توصیه های متفاوتی از این شهر دادند حتما احساس و دریافت دیگری نسبت به این شهر داشته اند و به نظر من این موضوع کاملا شخصی میباشد و قابل احترام.

دانسته ها و معلوماتی کلی و واضح درمورد شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) موجود میباشد که از منابع موثق و معتبر صرفا برای تکمیل و جامع شدن این نوشته جمع آوری کرده ام که در کنار این مطالب ارائه شده است و امیدوارم برای شما دوست و همراه وبسایت املاک آسایش مورد پسند واقع شود و بتواند هر چند اندک در تصمیمات شما راهنما و راهگشا باشد.

مزایا و امتیازات شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) مزایا و امتیازاتی دارد که این شهر زیبا را نسبت به شهرهای دیگر کشورمان متمایز میکند و به همین دلایلی که خدمتتان عرض خواهد شد، می توان آینده درخشانی برای شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) متصور بود.

درباره شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

امکان خرید در طیف وسیعی از قیمت ها در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) شما می توانید با توجه به بودجه و امکان مالی خود، هر نوع ملکی که دوست داشته باشید خرید کنید و در آن زندگی یا سرمایه گذاری کنید. در برج، آپارتمان، خانه ویلایی یا باغ ویلای اختصاصی خود، که به ترتیب از آپارتمان مسکن مهر که پایین ترین قیمت را در سطح شهر دارد می توانید خرید کنید تا آپارتمان های شخصی ساز، یا واحدی در برج، یا خانه ویلایی و یا باغ ویلا که قیمت های بیشتری دارند  بخرید و در آنها به سبک خود زندگی کنید و سرمایه گذاری خوبی داشته باشید.

تعریف کاربری باغ ویلا یا باغ مسکونی در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

بسیاری از افراد هستند که در شهرها و روستاهای شمال کشور و یا مناطق خوش آب و هوا برای خود زمین خارج از بافت شهر یا روستا خریداری می کنند به امید اینکه ویلای خود را در آن بنا کنند و در تعطیلات و یا برای زندگی دائمی از آن استفاده کنند و ریسک اینکه هر لحظه از طرف مراجع قضایی و قانونی حکم تخریب ملک را صادر کنند را به مال خود می خرند و وقت و سرمایه خود را هدر می دهند و به نحوی آنها را از دست می دهند، قافل از اینکه در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) این امکان وجود دارد که شما همین امکانات را قانونا و بدون ریسک در داخل بافت شهری و با داشتن تمامی امتیازات آب، برق و گاز قانونی در یک منطقه کوهپایه ای و خوش آب و هوا داشته باشید.

در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) زمین هایی با کاربری باغ مسکونی (باغ ویلا) تعریف شده است که متراژ انها از حدودا 700 متر تا 2000 متر می باشد که شما میتوانید 30% از زمین را برای سطح اشغال بنای ویلای خود در حداکثر 3 طبقه در نظر بگیرید و مابقی زمین را به فضای سبز و امکانات دیگری که در نظر دارید اختصاص دهید.

با توجه به آب و هوای معتدل کوهپایه ای شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) و بافت شهری منحصر به فرد آن از نظر زیبایی و پستی و بلندی های موجود در سطح شهر، خیابان ها، کوچه ها و ساختمان ها نسبت به هم، شما می توانید یک ویلای بسیار شیک در بافت شهری با تمام امکانات شهری از قبیل انشعابات، قانونا داشته باشید و با یک قیمت تمام شده ی معقول و مقرون به صرفه نسبت به جاهای پرریسک دیگر، از زندگی در آن لذت ببرید.

خیلی از افراد از این موضوع به واقع بی اطلاع اند و شاید اگر از این موضوع اطلاع داشته باشند دیگر هیچگاه سرمایه و پول خود را در خطر قرار نمی دهند و آن را صرف هزینه کردن در خارج از بافت های شهری و روستایی برای ساخت ویلای خود نمی کنند و از این امکانی که در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) وجود دارد نهایت استفاده را می برند و حتی به دیگران هم آن را توصیه میکنند و آنها را نیز مطلع و آگاه میکنند.

بافت سنتی و روستایی و مناطق گردشگری در اطراف شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

در اطراف شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) روستاهای متنوعی وجود دارد که در آنها از زندگی بسیار سنتی تا زندگی های مدرن و امروزی در ویلاهای شیک دیده می شود. مناطق گردشگری و بکر نیز در اطراف شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) وجود دارد که فاصله چندانی تا شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) ندارد و زندگی در این شهر را جذاب می کند. شما می تواند میوه و سبزیجات خود را در سر زمین کشاورزی و باغات اطراف شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)، تروتازه و ارگانیک تهیه کنید. امکانی که در بسیاری از شهرهای بزرگ وجود ندارد.

آب و هوای پاک و تمیز کوهپایه ای شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

از آب و هوای پاک و تمیز کوهپایه ای شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) خود را محروم نکنید

از همه مهمتر آب و هوای مطبوع، تمیز و مناسب شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) است که وقتی شما مدتی در این شهر زندگی کنید تازه متوجه می شوید که اگر زودتر از اینها به شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) مهاجرت می کردید چقدر از لحاظ سلامت جسمی و روحی جلوتر بودید. الان طوری شده که من خودم به شخصه وقتی یک روز، فقط یک روز از این شهر فاصله میگیرم و در تهران اگر کاری داشته باشم و روزم را آنجا سپری کنم، شب باسر درد به خانه خودم در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) برمیگردم و حال و روز جالبی ندارم و یک حس و حال بدی به من دست می دهد و کلافه هستم. وقتی که دستم را روی پوست صورتم می کشم یک لایه سیاه رنگی از روی پوستم به دلیل آلودگی زیاد هوای تهران، روی دستم می نشیند. پس از آب و هوای معتدل کوهپایه ای و همینطور پاک و تمیز شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) خود را محروم نکنید.

چیزی بنام ترافیک، آلودگی صوتی و هوا در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) وجود ندارد

چیزی بنام ترافیک، آلودگی صوتی و هوا در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) وجود ندارد

خیابان های شهر طوری عریض و پهن طراحی شده که به نظر می رسد هیچگاه دچار ترافیک در تردد شهری نشود و برعکس خیلی از شهرهای بزرگ کشور که در خیابان ها ترافیک شدید وجود دارد و همه مردم انگار در حال مسابقه رالی هستند و در زودتر رسیدن به مقصد حتی خیلی از رفتارهای ناشایست را در هنگام رانندگی انجام دهند. در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) شاید باور نکنید، حتی برای خود من به شخصه خیلی مواقع پیش آمده که دیدم راننده ها برای عبور از تقاطع ها و چهارراه ها به هم تعارف میکنند (که شما بفرمائید) و جالب است که آرامش خاصی در رفتار و منش مردم این منطقه به مرور زمان به وجود آمده است که این خود باز امتیاز بزرگی است و دلیل اصلی آن هم عدم وجود ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی است که آرامشی دلچسب به شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) داده است.

موقعیت جغرافیایی شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

جالب است بدانید شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) از نظر فاصله و موقعیت قرارگیری دقیقا فاصله بین قزوین تا تهران را نصف میکند. یعنی فاصله ورودی شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) تا میدان آزادی تهران تقریبا 70 کیلومتر می باشد و همینطور از ورودی شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) تا ورودی قزوین نیز تقریبا 73 کیلومتر فاصله بین شهری وجود دارد، به تعبیر دیگر با شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) هرکدام از این شهرها بدون ترافیک تقریبا 45 دقیقه فاصله دارد. همچنین از شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) تا شهر کرج را می توان در زمانی 15 تا 20 دقیقه طی کرد و به مقصد رسید.

یعنی شما زمانی که در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) زندگی می کنید فاصله چندانی با شهرهای بزرگ ندارید و هر وقت تصمیم بگیرید به هر کدام از این شهرها مراجعه کنید زیر یک ساعت به مقصد خواهید رسید، که یک ساعت زمان در داخل شهر تهران با توجه به ترافیک زیاد شهر، وقتی شما بخواهید از محله ای به محله ای دیگر بروید شاید زمان چندانی نباشد و بیشتر از اینها در ترافیک زمان صرف کنید.

از شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) تا تهران
تهران

تا میدان آزادی تهران بزرگ

شهر جدید مهستان

از شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

فاصله ورودی شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) تا میدان آزادی تهران تقریبا 70 کیلومتر می باشد
از شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) تا قزوین
شهر جدید مهستان

از شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

قزوین

تا ورودی شهر قزوین

از ورودی شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) تا ورودی قزوین نیز تقریبا 73 کیلومتر فاصله بین شهری وجود دارد
از شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) تا کرج
کرج

تا حصارک کرج

شهر جدید مهستان

از شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

فاصله ورودی شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) تا حصارک کرج تقریبا 23 کیلومتر می باشد

معایب شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) می توانست یکی از زیباترین و بروز ترین و حتی شاید به جرات بتوان گفت از نظر طرح و نقشه شهرسازی و عمران بهترین شهر جدیدی در میان شهرهای جدید ایران باشد که احداث شده است، اما متاسفانه به دلایلی از مسیر اصلی خود منحرف شد و از آنچه که باید اتفاق می افتاد فاصله گرفت.

احداث پروژه های مسکن مهر

بیشترین و عمده ترین دلیل این فاصله گرفتن، احداث پروژه های مسکن مهر در فاز 3،فاز 4 و فاز 7 میباشد که این پروژه ها با اینکه خیلی از اشخاص را خانه دار کرد و از این جهت برای بسیاری از هموطنان عزیزمان خوب بود ولی از نظر استانداردهای شهرسازی مدرن و زیباسازی شهر به شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) آسیب جدی وارد کرد.

کیفیت پایین ساخت و ساختمان ها و پروژه هایی که اکثرشان با نمای سیمان رنگ شده، یکدست و یک شکل از نظر ظاهری در هر پروژه، جلوه زیبای سابق شهر را گرفت. از طرف دیگر پراکنده بودن و وسعت زیاد سطح اشغال این پروژه های مهر و همچنین به پایان نرسیدن و تحویل ندادن آنها به مالکین و همینطور نیمه کاره رها شدن بسیاری از این پروژه ها واقعا ظاهر و جلوه بدی به شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) داده است.

پروژه نیمه کاره رها شده ناجا (اکباتان) در ورودی شهر

در ورودی شهر، در ضلع شمال شرقی میدان امام خمینی که اولین میدان شهر می باشد، پروژه ای تقریبا بزرگ به نام ناجا (اکباتان) نیمه کاره و در حالت اسکلت چندین سال است (تقریبا بعد از شروع شدن پروژه های مسکن مهر) که به همان شکل رها شده است، که واقعا در بدو ورود به شهر (یا حتی از فواصل خیلی دورتر و هنوز نرسیده به شهر) توی ذوق میزند و ناامید کننده است.

واقعا حیف این همه سرمایه با آن کیفیت و اسکلت خوب که رها شده. من یادم هست که این پروژه در سالهای اول که شروع به کار کرده بودند خیلی عالی پیش میرفت و پروژه با آن اسکلت های قطور و با کیفیت مطلوب، به خوبی و با سرعت قابل قبولی پیش میرفت و رو به ساخت بود، حتی یک تابلوی زمان معکوس هم داشت که تا پایان پروژه روزهای باقی مانده تا افتتاح آن را نمایش می داد که ناگهان بعد از شروع و کلنگ زنی پروژه های مسکن مهر، به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی و مقرون به صرفه نبودن با توجه به قیمت پایین مسکن مهر، یا به دلایل دیگر که ما از آن بی اطلاع ایم، این پروژه نیز در ورودی شهر نیمه کاره در حالت اسکلت رها شد و شهرمان چندین سال است که با این ظاهر، نازیبا جلوه میکند.

بهتر است وسیله نقلیه شخصی داشته باشید

در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) مغازه ها در مجتمع های تجاری متمرکز شده و مانند شهرهای سنتی و قدیمی تر نیست که در کنار خیابان ها و در راسته های گذر پر از مغازه باشد، و برای تامین مایحتاج روزانه و خرید به راحتی و با پای پیاده به نزدیک ترین مغازه یا فروشگاه در سر کوچه مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید. به دلیل پراکندگی زیاد در ساخت و ساز و همینطور وجود خیابان های عریض، و البته ساخته نشدن بسیاری از پروژه های تجاری در نظر گرفته شده، شما اگر وسیله نقلیه شخصی نداشته باشید در حال حاضر تا حدودی به دردسر خواهید افتاد و زندگی در این شهر برای شما اگر نزدیک به مجتمع های تجاری ساخته شده نباشد تا قسمتی سخت می شود. (که این مشکل به مرور زمان و با ساخت پروژه های تجاری در نظر گرفته شده به زودی حل خواهد شد)

نقشه و طراحی زیبا، اما سرعت کم در ساخت و ساز

ساخت و ساز پروژه ها در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) در مقایسه با خیلی از کشور های همسایه کشورمان که رو به پیشرفت هستند، بسیار کند است و از استاندارد پیشرفت قابل قبولی برخوردار نیست وگرنه اگر شما به نقشه شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) نگاه کنید متوجه میشوید که واقعا نقشه شهر زیبا طراحی شده و همه چیز روی اصول و قاعده طراحی شده است.

فضاهای سبز فراوان، مراکز و مجتمع های تجاری، مراکز آموزشی، تفریحی و درمانی به اندازه کافی با توجه به وسعت شهر در نقشه گنجانده شده ولی متاسفانه به دلایل نامعلوم سرعت و پیشرفت پیاده سازی این نقشه بسیار پایین است و بعد از گذشت سالها آنچه که انتظار می رفت انجام نشده است. (خیلی از شهرهای اطراف کشورمان از خاک و بیابان در طی همین 30 تا 40 سال گذشته، تبدیل به شهرهای رویایی با امکانات عالی شده اند)

شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)، شهری که دوستش دارم

تمامی این موضوعاتی که در بالا خدمت شما عرض کردم باعث شده که زندگی در شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد) با وجود یک سری از چالش ها و مشکلات جزئی که با یک مدیریت درست و بادرایت قابل رفع است واقعا لذت بخش شود و مردم ساکن شهر، این شهر را دوست داشته باشند و زندگی در آن را دوست بدارند.

5.0/5
امتیاز دهید و نظرات ارزشمند خود را به اشتراک بگذارید
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}