شهر مهستان (شهر جدید هشتگرد)

شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد )، شهری است در جوار سلسله کوه های البرز با تمامی امکانات یک شهر برای زندگی، دور از هیاهوی کلان شهرها، با طبیعتی چهار فصل، زندگی آرام و پویا برای هر خانواده ایرانی، قطار برقی (مترو) بین شهری متصل به کلان شهر های کرج و تهران، شهری با ساختار مدرن شهر سازی، با تمامی امکانات روبنایی و زیر بنایی یک شهر ایده آل، با افق جمعیتی بالغ بر 700 هزار نفر، آب و هوای مناسب و مطلوب، هوای سالم، بسیار پاک و تمیز برای سالمندان و کسانی که مشکلات یا بیماری های ریوی دارند، با تمامی امکانات یک شهر مدرن و به روز برای زندگی خوب و نرمال، و همچنین خیلی ویژگی ها و امتیاز های دیگر..

تقسیمات شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

فاز 1 شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

فاز یک شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) اولین و قدیمی ترین فاز شهر میباشد که کلنگ افتتاح شهر نیز در آنجا زده شد است. بیشتر امکانات شهری، اداری و تجاری در این فاز میباشد و از نظر دسترسی و همچنین امکانات از شرایط خوبی برخوردار میباشد. ساختمان شهرداری، تمامی بانک ها ( از قبیل بانک مسکن، بانک ملی، بانک رفاه)، پارک گلستان، مجموعه ورزشی پوریای ولی (زمین چمن و سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی)، مجتمع های تجاری، استخر سرپوشیده، مسجد و اکثر فست فودها و مطبخ و رستوران هاو… در فاز یک متمرکز شده اند. از نظر بافت و تراکم ساخت میتوان به بافت زمین ها و خانه های ویلایی (دوبلکس و دو طبقه روی پیلوت)، آپارتمانی (سه طبقه تا پنج طبقه)، برج (تراکم بالا) و مجتمع های تجاری اشاره کرد..

فاز 2 شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

فازی که بعد از فاز یک شروع به ساختن آن شد، فاز 2 میباشد که در قسمت شمال شهر واقع شده و از نظر سطح ارتفاع از بقیه فازها سطح بالاتری دارد و دارای 4 محله میباشد که محله 1 اولین ایستگاه اتوبوس تهران در آن واقع شده و ساختمان شرکت عمران شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) در محله 4 قرار گرفته است.. به طور کلی بافت و تراکم فاز 2 تشکیل شده از زمین ها و خانه های ویلایی (دوبلکس و دو طبقه روی پیلوت)، آپارتمانی (سه طبقه تا پنج طبقه)، باغ ویلا (با حق ساخت ویلا با سطح اشغال 30 درصد از زمین) و مجتمع های تجاری.

فاز 3 شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

فازی که تقریبا در مرکز شهر مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) واقع شده و شاه راه های اصلی شهر از آن میگذرد، به نسبت فاز 1 و 2 در آن ساخت و ساز کمتری صورت گرفته ولی به دلیل موقعیت مکانی فاز و محل قرار گرفتن آن بین بیشتر فاز های شهر مهستان و همچنین تردد بالای وسایل نقلیه به سرعت در حال پیشرفت است و ساخت و ساز در آن نسبت به فاز های دیگر رونق بیشتری دارد. فاز 3 بین فاز 1، فاز 2، فاز 4 و فاز 7 قرار گرفته است. به طور کلی بافت و تراکم فاز 3 شهر مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) تشکیل شده از زمین ها و خانه های ویلایی (دوبلکس و دو طبقه روی پیلوت)، آپارتمانی (سه طبقه تا پنج طبقه)، باغ ویلا (با حق ساخت ویلا با سطح اشغال 30 درصد از زمین)، برج (تراکم بالا) و مجتمع های تجاری.

فاز 4 و فاز 7 شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

اکثر ساختمان های ساخته شده در فاز 4 و فاز 7 شهر مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) مسکن مهر بوده و از نظر تراکم جمعیتی به دلیل ساکنین بالای آنها قابل توجه میباشند و مجتمع های تجاری این دو فاز از رونق خوبی برخوردارند. فاز 4 در قسمت جنوب شهر و در نزدیکی اتوبان قزوین_تهران و ایستگاه متروی شهر مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) قرار گرفته است و فاز 7 در غرب شهر مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) واقع شده است. به طور کلی بافت و تراکم فاز 4 و فاز 7 شهر مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) تشکیل شده از زمین ها و خانه های ویلایی (سه واحدی و دو واحدی)، آپارتمانی (سه طبقه تا پنج طبقه)، برج (تراکم بالا) و مجتمع های تجاری.

فاز 5 و فاز 6 شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

در حال حاضر به هر دلیلی فعلا فاز5 و فاز 6 شهر مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) غیر فعال میباشند.

شهر جدید مهستان شهر جدید هشتگرد

هدف از اجرای شهر جدید مهستان (شهر جدید هشتگرد)

شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) در دامنه جنوبی رشته کوه ای البرز و در 65 کیلومتری پایتخت کشور عزیزمان کلان شهر تهران و همچنین 35 کیلومتری شهر کرج، ذر زمینی به مساحت چهار هزار هکتار در هفت فاز اجرائی شد. هدف از اجرای این شهر را میتوان در چهار بخش ذکر نمود:

1_جذب مازاد جمعیت کلان شهر های کرج، قزوین و تهران

2_ایجاد محیطی مناسب برای زندگی

3_جلوگیری از حاشیه نشینی و توسعه گسترش ناهنجار شهرها

4_فاصله بهینه شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) با پایتخت و شهرهای کرج و قزوین

طرح ایجاد شهرهای جدید به منظور پاسخگویی به نیاز گسترده ی مسکن و جلوگیری از حاشیه نشینی و تمرکز زدایی از کلان شهرهای اصلی و منطقه شهری کلان شهرها در اواخر سال 1364 هیئت دولت وقت را برآن داشت تا با اختصاص 10،000 هکتار زمین برای ایجاد شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) در محور غرب پایتخت مصوب و جهت اجرا به وزارت مسکن و شهرسازی وقت ابلاغ نماید. براساس آن مصوبه مسئولیت اجرای طرح به وزارت مسکن و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی و معماری واگذار شد.

ساختار کلی شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) متشکل از دو بخش مسکونی و صنعتی شده است که بخش صنعتی آن به مساحت 200 هکتار در اراضی جنوب اتوبان تهران-قزوین قرار دارد. این بخش به منظور تامین اشتغال شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) و جلوگیری از خوابگاهی بودن شهر طراحی شده.

در بخش مسکونی این شهر ترکیبی از بهترین خانه ها به صورت ویلایی و مجتمع های مسکونی، تجاری، ورزشی و تفریحی در ابعاد و اشکال مختلف با امکانات لازم در هفت فاز برای یک زندگی مهیاست.

املاک آسایش در شهر جدید مهستان شهر جدید هشتگرد 2

شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد )

با تمامی امکانات یک شهر برای زندگی

وضعیت حمل و نقل در شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) در حال حاضر از طریق اتوبوس، خط مترو و تاکسی از شهر تهران به شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) و باالعکس بر قرار است. در کنار آن برای دسترسی محلی و تردد به کلان شهر کرج و شهرهای اطراف خطوط تاکسی رانی در شهر مستقر و به سرویس دهی به ساکنین شهر مشغول می باشد. راه های ارتباطی برای رسیدن به شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) از طریق اتوبان تهران_قزوین، از شهر قدیم هشتگرد، از طریق تقاطع غیر همسطح بزرگراه قابل دسترس است.

با افق جمعیتی بالغ بر 700 هزار نفر

چشم انداز جمعیت برای این شهر بالغ بر 700 هزار نفر در نظر گرفته شده است که با توجه به گسترش و ارتقای امکانات سطح شهری جمعیتی تا یک میلیون نفر را پذیرا خواهد بود.

امید است با همکاری شرکت عمران و شهرداری شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) امر جذب سرمایه گذار برای مشارکت در پروژه های بزرگ و شهری با سرعت بیشتری انجام پذیرد که نتیجه آن رشد جمعیت، توسعه شهر و رونق اقتصادی بیشتر خواهد بود.

زندگی آرام و پویا برای هر خانواده ایرانی 

در راستای هویت بخشی و سازمان دهی ساختار شهری که بتواند در طول زمان های مختلف پاسخگوی نیازهای امروز و فردای ساکنین شهر باشد، شرکت عمران شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) و شهرداری را بر آن داشت با ایجاد امکانات رفاهی و مراکز تجاری، فرهنگی، مذهبی، تفریحی و مسیرهای پیاده و فضای سبز در سطح محلات شهر اقدام نماید. در میان شهر های جدید کشور، شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) اولین شهر جدیدی است که طرح نخستین و بزرگترین شهرک گلخانه ای هیدروپونیک را در زمینی به مساحت 170 هکتار اجرا و به بهره برداری رسانده است.

مشارکت در پروژه های بزرگ و شهری

در راستای اجرای عملی سیاست اصل 44 قانون اساسی، و تاکید و رویکرد راهبردی مقام عالی وزارت و برنامه های شرکت مادر تخصصی عمران شهر های جدید، شرکت عمران شهر مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) با تهیه طرح جامع پروژه های عمرانی، تجاری، مسکونی، تفریحی و گردشگری، را برای حضور پررنگ سرمایه گذاران محترم مهیا ساخته است. شرکت عمران شهر مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) با برگزاری کارگروه های و جلسات منظم در زمینه های مدیریت شهری و بررسی چالش ها و امکان های موجود سعی دارد با سرعت هر چه بیشتر شهر مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) را به سوی افق چشم انداز مورد نظر و مطلوب خود برساند.

این جلسات با حضور متخصصان حوزه های مختلف مدیریت شهری و با حضور هیئت مدیره شرکت عمران شهر مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) برگزار میگردند. امید است با همکاری شرکت عمران و شهرداری شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) امر جذب سرمایه گذار برای مشارکت در پروژه های بزرگ و شهری با سرعت بیشتری انجام پذیرد که نتیجه آن رشد جمعیت، توسعه شهر و رونق اقتصادی بیشتر خواهد بود.

IMG 8963 1

قطار برقی (مترو) بین شهری کرج_شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد )

وزارت راه و شهرسازی در سالیان اخیر در راستای سازماندهی و افزایش توان حمل و نقل مسافر اقدام به راه اندازی قطار برقی (مترو) بین شهری کرج_شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) نموده است که با توجه به برنامه ریزی که صورت گرفته بود در سال 1398 به بهره برداری رسید. در چشم انداز قطار بین شهری کرج به شهر جدید مهستان ( شهر جدید هشتگرد ) در سال 1400 سالانه بیش از 73 میلیون نفر مسافر جا به جا خواهد شد. با بهره برداری این قطار شهری علاوه بر تسهیل در جا به جایی 55 هزار مسافر در ساعت، کاهش سفرهای جاده ای، کاهش مصرف سوخت، حفظ محیط زیست و ده ها مزایای دیگر را برای ساختن این شهر به ارمغان آورده است.